Gartner erkent Verint als leider in nieuw Magic Quadrant voor Customer Engagement Center Workforce Optimization

Tue Dec 22, 2015

Verint al voor achtste opeenvolgende jaar leider op het gebied van CEC Workforce Optimization

Amsterdam, 22 December 2015 Verint® Systems, Inc.(Nasdaq: VRNT) is door Gartner voor het achtste opeenvolgende jaar als leider geplaatst in het Magic Quadrant for Customer Engagement Center Workforce Optimization (WFO). Gartner evalueert elk jaar WFO-technologie en plaatst leveranciers in een van de vier kwadranten. Volgens Gartner bieden leiders “brede en diepe WFO-oplossingen die wereldwijd inzetbaar zijn en ondersteund worden. De software is geschikt voor organisaties van elke omvang en complexiteit, en biedt brede branchedekking. Er is sprake van een sterke omzet en nieuwe referenties zijn breed beschikbaar.”1

1. Skip to navigation
  2. Skip to content
  3. Skip to footer

Press Release

Tue Dec 22, 2015

In het laatste rapport dat verscheen op 8 december 2015, evalueerde Gartner twaalf leveranciers op twee belangrijke gebieden – de kracht van uitvoering en de compleetheid van de visie. Dat gebeurde aan de hand van vijftien criteria. De kracht van uitvoering omvat een evaluatie van het product of de dienst, de overall levensvatbaarheid, sales en prijsbeleid, inspelen op de markt, executie in de markt, customer experience en bedrijfsvoering. De compleetheid van de visie omvat begrip van de markt, marktstrategie, salesstrategie, productstrategie, businessmodel, branchestrategie, innovatie en geografische strategie.2

Gartner noemt als belangrijkste WFO-functiedomeinen strategische planning, werving, workforce-management (inclusief besturingsoptimalisatie, call recording en kwaliteitsmanagement), coaching en e-learning, performancemanagement, onderzoek (gericht op het vastleggen van operationele data en prestatiecijfers van agents), interactieanalyses (audio- en tekstanalyses gecombineerd met schermanalyses, emotiedetectie en bijbehorende operationele gespreksdata).3

“Nu de markt volwassen wordt, leggen we een grotere nadruk op integratie en unificatie van de oplossingen en het aantal WFO-klanten (inclusief referentieklanten) die de complete suite gebruiken”, schrijven de auteurs van het Gartner-rapport, Jim Davies en Sorell Slaymaker. “Ook van groeiend belang is de opkomst van het omnichannel customer engagement center.” 4

“Verint is blij met de erkenning als leider in het Magic Quadrant for Customer Engagement Center Workforce Optimization van dit jaar”, zegtElan Moriah, President van Verint Enterprise Intelligence Solutions en Verint Video and Situation Intelligence Solutions. “Wij geloven dat deze plaats een onderstreping is van onze visie, onze gemeenschappelijke benadering van WFO als belangrijk onderdeel van een breed platform voor customer engagement-optimalisatie, en van de mogelijkheid om organisaties te helpen hun doelen te behalen en de prestaties te verbeteren.”

*1-4: Gartner, Inc. Magic Quadrant for Customer Engagement Center Workforce Optimization, door Jim Davies, Sorell Slaymaker, 8 december 2015.

Over het Gartner Magic Quadrant
Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services uit haar onderzoekspublicaties aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen de leveranciers met de hoogste scores te selecteren. Gartner-onderzoeksrapporten geven de meningen van de Gartner-onderzoeksorganisatie weer en dienen niet beschouwd te worden als feitelijke constateringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Verint Systems, Inc.

Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen. Actionable Intelligence is essentieel in een dynamische wereld van enorme informatiegroei. Het geeft organisaties essentiële inzichten en stelt beleidsmakers in staat te anticiperen, te reageren en actie te ondernemen. De Actionable Intelligence-oplossingen van Verint helpen organisaties drie belangrijke uitdagingen aan te pakken: optimalisatie van customer engagement, security intelligence en fraud, risk en compliance. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld.

Meer informatie is te vinden op www.verint.com of neem contact op met:

Progress Communications

Ruud Berendsen / Inger Hund